Rideskole​

Undervisningen

​​Torben Hansen underviser alle holdene. Ridetimernes placering i ugen kan ses under ”Skema”. Rideundervisningen foregår for det meste i det sydlige ridehus, men når vejret tillader det, flytter vi ud på den store udendørs bane, som ligger lige op til Vestskoven.

Tilmelding af holdene sker her på stedet. Kontakt Torben for aftale om opstart.

Ønsker du mere information omkring rideundervisningen, kan du kontakte Torben på telefon 30 32 30 26. Du er altid velkommen til at komme en tur forbi Parcelgården og hilse på, klappe hestene eller se, hvordan rideundervisningen foregår hos os.

Ridning i terrænet

​Ridning i terrænet sker på eget ansvar og kun efter aftale med Joen eller Torben.

​Det er strengt forbudt at ride alene i terrænet. Rytterne skal vide, hvor man må ride og være opmærksom på og rette sig efter skilte i skoven samt vise hensyn over for gående og cyklende ved at tage hesten op i skridt.

​Træer, beplantning m.m. må under ingen omstændigheder beskadiges.

​Ridning på grusveje samt på Hersted Høje og Oxbjerget er ikke tilladt, ligesom det er forbudt at springe over grøfter.

​Ridning i skoven efter mørkets frembrud er ikke tilladt.

Har du spørgsmål?

Kontakt os via nedenstående formular, hvis du har nogle spørgsmål, og vi vil vende tilbage til dig​

Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

Forsikring

​Rideskoleeleven skal selv have en forsikring der dækker i tilfælde af uheld, det kan rideskolen ikke tegne.

Rideskolen har en forsikring der dækker, hvis en elev med hest forvolder skade på andre uden for ridebanen.​

Glostrup Rideklub

​Glostrup Rideklub lejer sig ind på Parcelgården.

​Det er en meget aktiv og velfungerende rideklub, som står for mange forskellige arrangementer året rundt for både nybegyndere og øvede. Skal man deltage i klubbens arrangementer, skal man være medlem af klubben. Man behøver ikke være medlem af Glostrup rideklub for, at ride på rideskoleholdene.

​Man kan besøge klubbens hjemmeside på www.glostruprideklub.dk

​​Moderne stalde​

Få din hest opstaldet i vores lyse stalde, som overholder kravene for hestevelfærd

Ligger ved vestskoven

Vores beliggenhed lige ved Vestskoven giver rig mulighed for en ridetur i skoven

Fantastiske omgivelser

Fokus på det gode og positive miljø, både for hest og rytter

Det siger vores ​medlemmer

"Elsker dette sted"

Elsker dette sted de dejligste menesker man knytter sig til for livet.

Sally Holly Sommer

"Plads til alle"

Dejligt sted hvor der er plads til alle 😍 hestene har store bokse og har altid noget strøelse og spise, da de står på halm og får det hø som de skal have 😊

Christina Skinbjerg

"Super oplevelse"

Super oplevelse altid søde og hjælpsomme piger tilrådighed der kan hjælpe andre.

Nikolaj Jacobsen

Se flere anmeldelser på Google