Om os​

Parcelgårdens Rideskole og Hestepension ligger i Glostrup, nærmere betegnet i udkanten af Vestskoven ved København på Sjælland.

Gården har ligget her siden 1965, men er blevet udbygget. Udover beboelsen er alle øvrige bygninger opført i 2008. Derfor har vi på Parcelgårdens Rideskole nu moderne stalde og to ridehuse på hver 1200 m2 (60 x 20 m), så vi har optimale forhold til både vores rideskole og hestepension.

​De fantastiske omgivelser betyder, at man om sommeren har mulighed for at benytte vores græsfolde, mens man om vinteren kan benytte sig af vores jordfolde.​ Derudover er der direkte adgang til vestskoven.

Historie

​De første heste stod i en stald i en af de oprindelige længer, der kan dateres tilbage til slutningen af 1800-tallet. Denne stald er ved renoveringen i år 2000 blevet indlemmet til beboelse. Parcelgården bebos nu af 5. generation, Joen Hansen. Joen overtog Parcelgården fra sin far i 2007, og han er nu ansvarlig for gårdens drift.

Det første ridehus blev opført allerede i 1966, og de følgende år kom der flere staldbygninger til. Snart var der behov for endnu et ridehus, men trods talrige ansøgninger hos amt og kommune lykkedes det først i 1986 at få den nødvendige tilladelse. Det nye ridehus stod færdigt i 1987.

I 2008 blev alle stalde og ridehuse revet ned og erstattet med nye.

​Rideskolen ​ejes og drives af Joen uden tilskud fra stat og kommune. Man behøver ikke være medlem af en rideklub for at ride i rideskolen på Parcelgården, alle med heste opstaldet, skal dog være medlem af Glostrup Rideklub. Glostrup Rideklub har imidlertid holdt til på Parcelgården siden 1965, hvor klubben blev startet. Vi har et fint og positivt samarbejde med klubben om vore fælles aktiviteter.

Se evt. www.glostruprideklub.dk hvis du vil høre mere om Glostrup Rideklub.​​

Har du spørgsmål?

Kontakt os via nedenstående formular, hvis du har nogle spørgsmål, og vi vil vende tilbage til dig​

Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

​​Moderne stalde​

Få din hest opstaldet i vores lyse stalde, som overholder kravene for hestevelfærd

Ligger ved vestskoven

Vores beliggenhed lige ved Vestskoven giver rig mulighed for en ridetur i skoven

Fantastiske omgivelser

Fokus på det gode og positive miljø, både for hest og rytter

Det siger vores ​medlemmer

"Elsker dette sted"

Elsker dette sted de dejligste menesker man knytter sig til for livet.

Sally Holly Sommer

"Plads til alle"

Dejligt sted hvor der er plads til alle 😍 hestene har store bokse og har altid noget strøelse og spise, da de står på halm og får det hø som de skal have 😊

Christina Skinbjerg

"Super oplevelse"

Super oplevelse altid søde og hjælpsomme piger tilrådighed der kan hjælpe andre.

Nikolaj Jacobsen

Se flere anmeldelser på Google